Порядок проходження державної повірки засобів обліку водопостачання та водовідведення

Нагадуємо, що згідно з п. 2 ст. 8 Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, засоби вимірювальної техніки дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли державну повірку. У тому ж законі (п. 1 ст. 17) вказано, що засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці через міжповірочні інтервали, які встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності. Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно, з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів, подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуататції, на періодичну повірку.

Отже, лічильники, що не пройшли державну повірку, до експлуатації не допускаються. Адміністрація КП «Водоканал м. Ужгорода»просить мешканців м. Ужгорода та Ужгородського району, які сплачують послуги водопостачання та водовідведення відповідно до показників квартирних лічильників, у разі закінчення терміну експлуатації (міжповірочного інтервалу), в місячний термін провести їх повірку. У іншому випадку, нарахування за послуги водопостачання та водовідведення будуть проводитися згідно з нормативами (нормами) споживання.

Періодична повірка засобів обліку водопостачання та водовідведення здійснюється раз на 4 роки.

Згідно рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради “Про встановлення тарифів на повірку водолічильників”, вона здійснюється за такими тарифами:

Діаметром (калібром) 15 мм і 20 мм:
− для населення: 50,27 грн.
− для бюджетних організацій: 54,22 грн.
− для інших споживачів: 61,61 грн.
Діаметром (калібром) 25 – 40 мм: 64,87 грн.
Діаметром (калібром) 50 мм: 68,68 грн.

Що ж стосується питання, яке, напевно, хвилює значну частину наших споживачів. За чий рахунок повинна проводитись періодична повірка лічильників, їх демонтаж та встановлення?
У Листі-роз’ясненні Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України з питань періодичної повірки приладів обліку води та тепла, вказується що «…підприємства, які надають послуги населенню з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (виконавці), повинні забезпечити виконання робіт з періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії за рахунок тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до укладених між ними договорів», і там же уточнюється «Якщо ж періодичну повірку засобів обліку не включено до переліку послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, плата за повірку не входить до тарифу на ці послуги. У цьому випадку споживач сам оплачує метрологічні роботи на підставі госпрозрахункового договору з метрологічними центрами або територіальними органами, уповноваженими на проведення цих робіт».

Тож, оскільки в тариф на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, для мешканців будинків без використання внутрішньо-будинкових систем, що надаються КП «Водоканал м. Ужгорода», витрати на надання послуг з демонтажу, монтажута повірку лічильників не закладено, то оплата цих послуг лягає на плечі споживачів.

Що ж стосується будинків з використанням внутрішньо-будинкових систем, то, починаючи з 1 лютого 2016 року, витрати на державну повірку засобів обліку водопостачання та водовідведення включаються до загального тарифу і повірка проводиться за рахунок та силами КП «Водоканал м. Ужгорода», відповідно до Постанови Кабінету міністрів України “Про затвердження порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт”.

Загальна схема дій у випадку, якщо термін експлуатації Вашого лічильника(ів) перевищив 4 роки виглядає наступним чином:

Для мешканців будинків без використання внутрішньо-будинкових системДля мешканців будинків з використанням внутрішньо-будинкових систем
  1. Якщо не було планового візиту контролера для фіксації поточних показників та розпломбування лічильника(ів) – з’явитися до КП «Водоканал м. Ужгорода» в абонентський відділ та подати заяву на його розпломбування;
  2. Дочекатися візиту контролера, який розпломбує лічильник(и) та складе акт, де зафіксовано дані лічильника(ів) на момент розпломбування;
  3. Зняти лічильник(и) та принести їх до КП «Водоканал м. Ужгорода» (І поверх, абонентський відділ) та дотримуватись подальших інструкцій працівників підприємства;
  4. По закінченні повірки зайти до абонентського відділу та подати заяву на повторне опломбування лічильника(ів);
  5. Встановити лічильник(и);
  6. Дочекатися візиту контролера, який опломбує лічильник(и) та складе акт, у якому зафіксовано дані лічильника(ів) на момент опломбування.
  1. Якщо Ви виявили, що термін експлуатації Вашого лічильника(ів) перевищив 4 роки – слід з’явитися до КП «Водоканал м. Ужгорода» в абонентський відділ та написати заяву на проведення державної повірки лічильника;
  2. Усі наступні дії щодо повірки лічильника(ів) будуть виконані працівниками КП «Водоканал м. Ужгорода». З Вашого боку, необхідно забезпечити доступ до лічильника(ів) працівникам КП «Водоканал м. Ужгорода», для розполомбування та демонтажу на державну повірку, а також, відповідно, для монтажу та перепломбування після повірки

Нагадуємо! Ні в якому разі не знімайте лічильник(и) самовільно, не маючи на руках акту від представника КП «Водоканал м. Ужгорода», в якому зафіксовано поточні показники лічильника(ів). Також не забувайте, що без опломбування водоміру, показники будуть вважатися недійсними і розрахунок буде проводитись відповідно до нормативів (норм) водоспоживання, в залежності від кількості зареєстрованих осіб.