засмічення

Каналізація хоче поваги!

Чомусь деякі люди звикли сприймати унітаз і каналізацію як альтернативу смітнику. Комусь може здаватись, що викинувши непотріб в унітаз можна зекономити час на винесення сміття, але насправді цим ви створюєте тільки більше проблем, як собі, так і сусідам, працівникам ЖЕКу та ОСББ, і, звісно ж, фахівцям водоканалу.

Каналізаційні трубопроводи аж ніяк не призначені для транспортування та утилізації побутового сміття. І в ідеалі до них не має потрапляти нічого, окрім продуктів життєдіяльності людини та води, якою все це змивається.

Для працівників водоканалу міста проблема засмічення каналізації залишається сьогодні однією з найбільш актуальних. Щодня до диспетчерської служби надходять виклики щодо виникнення заторів на тій чи іншій ділянці каналізаційної мережі.

Суть у тому, що процедура прочищення каналізації – важка й трудомістка робота. Іноді буває так, що ремонтники для ліквідації заторів вимушені залучати складну техніку, а подекуди просто розкопувати та по-новому укладати окремі ділянки каналізаційної мережі. На сьогоднішній день люди недооцінюють важливість безаварійної роботи системи каналізаційної мережі.

Для довідки. Водоканал обслуговує 208 км каналізаційних мереж, по яких стічні води за допомогою 13 насосних станцій каналізації потрапляють на очисні споруди каналізації. Лише за 7 місяців у 2022 році працівниками водоканалу ліквідовано 1014 засмічень.

Деякі споживачі, ніби заради власної безпеки, не обтяжували себе прогулянкою до сміттєвого контейнера у дворі, а вирішували питання звільнення квартири від сміття просто скидаючи його у каналізацію. При такому ставленні аварії на мережах водовідведення неминучі.

Фахівці служби водовідведення вимушені залишати заплановані заходи з обслуговування мереж та обладнання, витрачаючи час на ліквідацію засмічень: спочатку промивають труби гідродинамічним способом, потім прочищають тросом зі своєрідним йоржем, після чого викачувати все сміття. Робота не з приємних, якщо враховувати, що промивання буває успішним часто з 3-4 спроби.

Мешканці житлових будинків не замислюються про наслідки своєї недбалості: щоденно ми ліквідовуємо до 7 засмічень, у яких знаходимо обрізки овочів, засоби особистої гігієни, рушники, ганчір’я та інше. Це вже не говорячи про волосся та жири. Весь цей «скарб» створює підпори у підвалах, що викликають розгерметизацію внутрішньобудинкових мереж каналізації та витоки стічних вод, випарами яких вимушені дихати всі мешканці будинку, спричиняючи інфекційні захворювання.

Особливо небезпечними утворювачами заторів і водночас найбільш популярними кандидатами на змив залишаються вологі серветки, ватні диски, вушні палички, прокладки та підгузки. Синтетичні матеріали, з яких виготовлені ці предмети, у каналізаційній трубі не розтануть і не розчиняться, і навіть не розірвуться, а навпаки, лише збільшаться в об’ємі і стовідсотково раніше чи пізніше спровокують затор. Крім цього попадаючи на насосне обладнання, вони намотуються на робочих колесах, приводячи до їх зупинки. Обслуговуючий персонал станцій вимушений зупиняти роботу насосів, розбираючи їх та очищаючи.

Якщо волога серветка потрапить у водойму чи у грунт, вона не розчиниться, і залишиться там на довгі роки, а що можна казати тоді про каналізаційну систему?!

Жири і волосся, які здатні накопичуватися на стінах труб, поступово зменшують їх пропускну спроможність, а іржа, пісок, ганчірки, поліетиленові вироби створюють інколи настільки серйозні закупорювання, що усунути їх можливо лише за допомогою спецтехніки або заміни ділянки мережі.

Так останні чотири дні наші фахівці намагаються очистити колектор який знаходиться за адресою Собранецька 122. Всі продукти житnєдіяльності людей з мікрорайону Червениця, БАМу, Собранецької та супермаркету «Дастор» проходять через цей колектор, і навантаження «скарбів» які там знаходять наші працівники, він не витримує. Але цьому можна запобігти, якщо використовувати каналізацію лише за призначенням і не робити з неї «смітник».

КП «Водоканал м. Ужгород» наполегливо просить мешканців міста звернути увагу на нижче зазначені Правила користування системою водовідведення (каналізацією):

Висновок один: каналізація хоче поваги.

Закликаємо споживачів дотримуватися правил користування каналізацією і пам’ятати про довкілля.


Адміністрація КП «Водоканал м. Ужгород»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *