DSC00007 (cut)

Інформація щодо проекту тарифів на 2018 рік

Комунальне підприємство «Водоканал м. Ужгород» – ліцензіат Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), повідомляє наступне.

На виконання вимог Порядків формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення та послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), затверджених Постановами НКРЕКП від 10.03.2016 р. №302 та №303, якими передбачено, що для встановлення тарифів на водопостачання та водовідведення на наступний рік, ліцензіат подає до НКРЕКП в строк до 10 серпня кожного року заяву та розрахунки тарифів за встановленими формами.

Заява та розрахункові матеріали щодо встановлення тарифів на 2018 р. подані КП «Водоканал м. Ужгород» на розгляд до НКРЕКП – 9 серпня 2017 року.

Обраховані підприємством тарифи:

  • на централізоване водопостачання та водовідведення, які подані для затвердження, складають 14,15 грн. (з ПДВ) за 1 м3 води та 7,58 грн. (з ПДВ) за 1 м3 стоків; (разом – 21,73 грн. за 1 м3 ріст на 16,1%);
  • на послуги з постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) – 15,00 грн. (з ПДВ) за 1 м3 води та 8,04 грн. (з ПДВ) за 1 м3 стоків (разом – 23,04 грн. за 1 м3 ріст на 15,3 %).

Зауваження і пропозиції просимо подавати за адресою: вул. Митна, 1 м. Ужгород, 88000, або на електрону адресу: kanc@voda.uz.ua. Всі зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, приймаються до 01.09.2017 р. Оформлення зауважень та пропозицій до оприлюднених документів, здійснюється у нижче наведеній формі (Завантажити форму для зауважень та пропозицій).

Відкрите обговорення оприлюднених документів щодо встановлення тарифів та змін до них відбудеться 04.09.2017 року о 13.30 у прийомній адміністративної будови КП «Водоканал м. Ужгород», за адресою: вул. Митна, 1 – ІІ поверх.

Заявки для участі у відкритому обговоренні питання щодо встановлення цін (тарифів) змін до них приймаються до 01.09.2017 р.

Інформація КП «Водоканал м. Ужгорода» по проекту та структурі тарифів
План заходів інвестіційної програми на 2018 рік за рахунок прибутку в тарифі
План заходів інвестіційної програми на 2018 рік за рахунок амортизаційних відрахувань

З повагою, адміністрація КП «Водоканал м. Ужгород»

10 коментарі до теми “Інформація щодо проекту тарифів на 2018 рік

  1. Як формується річний план діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення? Чому в проект тарифу закладається саме така реалізація послуг?

    • Доброго дня, Іван Володимирович!
      Згідно розділу ІІ пункту 2.2. Порядку формування тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджених Постановою НКРЕКП від 10.03.2016р. №302 – річний план ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (водопостачання, водовідведення) на підставі фактичних за останні п’ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та водовідведення, з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів, зокрема:
      1. Зміни обсягів централізованого водопостачання та/або водовідведення, в результаті економічного розвитку населеного пункту;
      2. Здійснення заходів щодо зменшення обсягу витрат на технологічні потреби у питній воді та її втрат у процесі виробництва і транспортування, оснащення приладами обліку використання водних ресурсів, виробництва та реалізації питної води, підвищення вимог щодо якості послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення;
      3. Удосконалення технологічних процесів підйому та/або подачі води, транспортування та очищення води і стічних вод у результаті автоматизації та механізації виробництва, заміни мереж і обладнання, застосування енергозберігаючих технологій;
      4. Підвищення рівня організації виробництва та покращення умов праці у зв’язку з вдосконаленням операційно-виробничого планування, систем управління, покращенням матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності та з урахуванням вимог щодо економії паливно-енергетичних ресурсів.
      Річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення погоджуються в установленому законодавством порядку.

  2. Чому виникла необхідність закладати прибуток в тариф? Чи може підприємство дати гарантію виконання всіх запланованих заходів за рахунок прибутку в плановому тарифі?

    • Доброго дня, Олександр!
      Статтею 10 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» передбачено, що тарифи на комунальні послуги суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обгрунтованих планованих витрат на їх виробництво з урахуванням планованого прибутку. Встановлення тарифів на комунальні послуги нижчих за розмір економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво без відповідного відшкодування не допускається. Закладений плановий прибуток спрямований на забезпечення розвитку виробництва, підвищення надійності, якості технологічного процесу, впровадження енергозберігаючих технологій, відповідно до заходів підприємства на плановий рік.

  3. У планових тарифах з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) – виключені матеріальні витрати пов’язані з проведенням планових періодичних повірок та повірка цих засобів обліку. Виникає питання необхідності двох тарифів по місту… Чому жителі одного міста, користуючись однаковою послугою повинні платити за різними тарифами?

    • Доброго дня, Вікторія!
      У планових тарифах на послуги централізованого водопостачання та водовідведення не передбачені статті на покриття витрат, які пов’язані з наданням послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) таких як:
      • Витрати, пов’язані з виготовленням розрахункових документів, оплатою послуг єдиних розрахункових та інформаційно-обчислювальних центрів;
      • Витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів;
      • Витрати на оплату праці персоналу, тощо.
      Разом з тим, ст. 10 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» передбачено, що тарифи на комунальні послуги суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обгрунтованих планових витрат на їх виробництво, з урахуванням планового прибутку.

  4. Чи можливо згiдно такого високого тарифу оновити водопровiднi мережi мiста Ужгорода, щоб знизити рiвень аварiй та витокiв?

    • Доброго дня, Богдан
      Відновлення мереж а кошти підприємства можливе за рахунок амортизаційних відрахувань, які є складовою тарифу. На виконання Порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення (із змінами), затвердженого наказом Мінрегіону від 14.12.2012р. за №630 та Постановою НКРЕКП від 14.12.2012р. №381 на обсяг річних планових амортизаційних відрахувань, підприємство розробило проект інвестиційної програми КП «Водоканал м. Ужгород» на 2018 рік, з якою можна ознайомитись на сайті підприємства. До складу даної інвестиційної програми за рахунок амортизаційних відрахувань не включені заходи по заміні амортизованих водопровідних мереж, оскільки є інші першочергові заходи, які також потребують нагального вирішення.
      Заміну мереж у 2018 році підприємство планує виконувати частково за рахунок бюджетного фінансування через відділ капітального будівництва міської ради, за рахунок коштів на поповнення статутного фонду підприємства за цільовими програмами (зокрема програмою підтримки комунальних підприємств міста) та за рахунок прибутку у складовій тарифу, який вперше підприємство планує включити до структури тарифу. Заходи по використанню планового прибутку у розмірі 8% від планової собівартості включені до проекту інвестиційної програми КП «Водоканал м. Ужгорода» на 2018 рік.
      Слід зазначити, що на балансі підприємства перебуває 285,6 км водопровідних мереж, з яких 138 км потребують заміни.
      КП «Водоканал м. Ужгорода» обслуговує складний комплекс інженерних споруд та мереж, який потребує постійних капіталовкладень для підтримки працездатного стану, на оновлення механічного та електротехнічного обладнання. З ростом цін на енергоносії, матеріали, реагенти, заробітну плату, встановлені тарифи не встигають покривати експлуатаційні витрати підприємства.

  5. Добрий день! Поясніть , будь ласка, яким нормативно-правовим актом в державі передбачено розроблення  підприємством інвестиційної програми? А також, за рахунок яких коштів він виконується чи має виконуватися?  Само поняття “інвестиція” говорить про залучення коштів інвестора. Чи є такі потенційні інвестори, які мають бажання власними коштами прийняти участь у модернізації обладнання  та капітальному ремонті мереж? ?  Залучення коштів підприємства у вигляді амортизаційних відрахувань та прибутку є навантаженням на підприємство і не зовсім відповідають поняттю “інвестиція”. Бажаю успіхів! Мар”яна.

    • Доброго дня, Мар’яна!
      Інвестиційна програма підприємства розробляється відповідно до Порядку розробки, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення (із змінами), затвердженого наказом Мінрегіону від 14.12.2012р. за №630 та Постановою НКРЕКП від 14.12.2012р. №381.
      Відповідно до Порядку джерела фінансування інвестиційної програми – кошти, отримані ліцензіатом від провадження ліцензованої діяльності, за рахунок яких здійснюється фінансування заходів інвестиційної програми, зокрема амортизаційні відрахування, виробничі інвестиції з прибутку, кошти в обсязі, передбаченому у встановлених тарифах для виконання інвестиційних програм, та інші надходження, отримані від здійснення господарської діяльності, пов’язаної і не пов’язаної з ліцензованим видом діяльності (далі – власні кошти), та позичкові кошти (облігаційні позики, банківські кредити), залучені кошти (кошти, одержані від продажу акцій, залучені за договорами фінансового лізингу, пайові та інші внески громадян і юридичних осіб, інвесторів, гранти), бюджетні кошти.
      Наразі інвесторів , які би вклали свої кошти у розвиток комунального підприємства, нажаль, немає.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *